onsdag 25. september 2013

Her blir det nytt kjøkken

 
Vi holder for tida på å lage kjøkken i den største stua vår,
og avgjørelsene står i kø.
Til tider er det litt stressende men selvfølgelig aller mest morsomt.

 
 

Jeg glemte å ta førbilder og jeg får jo uansett ikke tak i bildene mine nå,
så de eneste bildene jeg har er disse fra bloggen.
Kun julebilder har jeg vist fra denne stua og det er ikke så rart når jeg tenker meg om,
for vi har nesten bare brukt den i jula og på bursdager.
Vi synes dette er det beste rommet i huset, det er stort, har fin utsikt, vender mot sørvest 
og har verandaen rett utenfor så hvorfor ikke bruke det hver dag?
Vi gleder oss veldig til å bruke denne delen av huset mer
og spesielt som kjøkken/allrom.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Så kjempe spennende:)
Blir nok utrolig flott
Klem Merete

Maria - Min oldemors hus sa...

Det blir nok veldig bra, det ser ut som et rom med mye fint dagslys. Lykke til!

Når det gjelder golvbjelker, så la vi de nye inntil de gamle, og festa med lim og tett i tett med skruer. Det håper jeg holder godt, de gamle var i alle fall solid forankra. (",)

Veldig trasig å høre om bildene dine, forresten, jeg håper du får redda dem.

Signes sammensurium sa...

Å, det kommer til å bli flott, og så mye plass! Gleder meg til å se utviklingen.
Hilsen Signe.

Unknown sa...

Så stor og fin plass- det må bare bli flott og med din gode smak og kreativitet også blir det vakkert :) Gleder meg til å se ;)

Nyt dagen klem Monica

Brunt sukker sa...

SÅ GØY
DETTE BLIR SPENNENDE
NYT DAGEN
KLEM ELI:)

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhhh så vackert!
Önskar en fin Helg
Kramar Kathrine

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Lykke til med arbeidet! Dette blir bra!

God helg!

Klem fra Hjørdis

Lene i Annekset sa...

Blir artig å se når det blir ferdig, spennende! Jeg skulle i gang med å pusse opp kjøkkenet mitt i sommer, men måtte ut og reise på kort varsel og er enda ikke kommet hjem igjen. Men det blir vel med tid og stunder det også, men tror ikke jeg rekker det før jul....... Ha en fin helg da Monica! :)

Burlap Luxe sa...

beautiful,

xx
Dore

Anonym sa...

Wow! Lene

Kristins Hus sa...

Oi!! dette blir flott:-)
Du er jo flink til å lage ting selv, så oppskriften på rullegardinen greier du sikkert å tenke ut selv.. :-)men her kommer den!
Rullegardin:
Ønsket mengde stoff
to lister i tre
skinn el.annet tykt kraftig stoff
nagler til skinnet
ringer f.eks. gardinringer

Sy inn sidene på gardinen.
Sy løpegang til trelisten oppe og nede
Fest ringene med skinnbitene på trelisten gjennom stoffet. Dette gjorde jeg ca 10-15 cm fra kanten på hver side.
Viktig at de blir stabil, for ikke å skli når vi trekker i snoren.
På baksiden av listen syr du fast en snor i ønsket farge og kvalitet.
I nederste løpegang putter du den andre trelisten og ruller gardinen opp.
Tråden som du festet oppe på listen, fører du nedom rullen og inn i ringene på samme side. Den ene tråden fører su langs øverste list og inn i den ringen som andre snora kon gjennom. Da har du begge trådene samlet:-) Og kan dra opp og ned rullen:-)

Husk å ha lange nok tråder i starten slik at du har nok til at gardinen er trekt ned.

Se bilder, eller ta kontakt hvis du ikke forstod dette.

E-post : kristin@svorka.net