torsdag 13. desember 2012

Luke 13: Luciastjerne


I dag på Luciadagen passer det med ei  fin Luciastjerne ikke sant?




Luciastjerne
Design: Elisabeth Balzs

Hekle 6 lm og ta dem sammen til en ring med 1 kjm.
1. omg: 3 lm (= 1 st) + 15 st om ringen, avsl med 1 kjm i 3. lm. 
2. omg: 4 lm (= 1 st, 1 lm) X 1 st + 1 lm i neste st. Hekle fra X omg ut og avsl med 1 kjm i 3. lm.
3. omg: 3 lm (= 1 st) X 2 st omkr lm, 1 st i st. hekle fra X omg ut og avsl med 1 kjm i 3. lm.
4. omg: 6 lm (= 1 dst, 2 lm) X hopp over 1 st, 1 dst i neste st, 2 lm. Hekle fra X omg ut, 1 kjm i 4. lm.
5. omg: X 1 fm + 5 lm + 1 fm om lmb. Hekle fra X omg ut og avsl med 1 fm + 3 lm + 1 st om siste lmb.
6. omg: 1 fm + 3 lm + 1 fm om st X 6 lm, 1 fm + 3 lm + 1 fm om neste lmb. Hekle fra X omg ut og avsl med 3 lm + 1 st i 1. fm.
7. omg: 1 fm + 4 lm + 1 fm om st X 5 lm, 1 fm om lmb (av  6 lm), 5 lm, 1 fm + 4 lm + 1 fm om neste lmb av 6 lm. Hekle fra X omg ut og avsl med 1 kjm i fm.
8. omg: 4 lm (= 1 dst) + 2 dst + 1 picot (= 6 lm, 1 fm i 5. lm fra nålen, 1 lm) + 3 dst om lmb X 1 lm, 1 fm i fm, 1 lm, 3 dst + 1 picot + 3 dst om lmb av 4 lm. Hekle fra X omg ut og avsl med 1 kjm i 4. lm.

       

3 kommentarer:

Tante Titti sa...

Jeg er så glad i heklearbeider, og har kosa meg med dine snøkrystaller, og snøroser, og alle andre heklebrikker hver dag nå i desember. Jeg har til og med tatt fram heklenål og hvitt bomullsgarn, og prøvd meg litt på en - ikke veldig vellykket, men jeg har iallefall bestemt meg for at jeg nå endelig skal lære meg å hekle.
Og i dag ble jeg så glad, for akkurat denne Lusiastjernen har jeg 6 stykker av fra før, som mamman min heklet til meg for mange år siden.
Ønsker deg en fortsatt fin desember, og tusen takk for nydelige hekleoppskrifter hver dag. Jeg skal nok prøve meg på en til etterhvert.
Titti-klem!

Anonym sa...

Så herlig å legge den vakre stjerne blant den gamle Julepynt:)
Klem Merete

Anonym sa...

Hi, its fastidious article regarding media print, we all know media is a enormous source of information.
Take a look at my page : xxxvideofix.com